@article{ author = {ابراهیم محمدحسینی}, title = {بررسی استراتژی های رقابتی پنج شرکت چندملیتی صنعت رسانه و فناوری اطلاعات }, journal = {راهبرد توسعه}, volume = {17}, number = {66}, page = {-}, year = {1400}, publisher = {مرکز پژوهشی مطالعات راهبردی توسعه}, issn = {1735-2460}, eissn = {1735-2460}, doi = {}, abstract = {رويكرد کارآفرینی به شركت ها، استفاده از مدل مارپيچ سه گانه ( تعامل دولت، دانشگاه و صنعت) و مدیریت منابع انسانی و بِرندسازی ، از جمله استراتژی های اساسی و عوامل موفقیت غول های عرصه صنعت رسانه و فناوری اطلاعات در آسیا می باشد، سازمان هایی که در قالب شرکت های چند ملیتی فعالیت می کنند. بر اساس پیش بینی ها، آينده اقتصاد دنيا، تحت سلطه شركت هاي آسیای شرقی خواهد بود و بايستي مردم سرزمين هاي غربي، خود را براي درک هویت فرهنگی کشورهای آسیایی آماده نمایند و صاحبان شركت هاي غربي هم باید فرهنگ و استراتژی های تجاری شرکت های آسیایی را مطالعه كنند. تلاش های شركت هاي آسیایی در این راستا، چشمگیر بوده است؛ آنها برای تقویت ظرفیت های عملیاتی و ایجاد سهم بازار داخلی، به سرعت دانش و فناوری شرکت های خارجی را جذب کرده اند. علاوه بر این، حمايت گسترده دولت ها از شركت هاي آسيايي براي رشد جهاني، آنها را به وام گرفتن سنگين خارجي نیز بي نياز كرده است. از جمله کشورهایی که توانسته اند در اقتصاد جهان، حرفی برای گفتن داشته باشند، چین و هند هستند. این مقاله، به بررسی پنج هُلدینگ رسانه ای آسیایی؛ «علی بابا، هوآوی، لنوو، تنسنت و اینفوسیس» و راهبردهاي آنها برای آماده سازی جهت حضور موفق در بازارهاي داخلي و رقابت با شركت-هاي خارجي و راهيابي به بازارهاي غرب پرداخته است. }, keywords = {}, title_fa = {بررسی استراتژی های رقابتی پنج شرکت چندملیتی صنعت رسانه و فناوری اطلاعات }, abstract_fa = {رويكرد کارآفرینی به شركت ها، استفاده از مدل مارپيچ سه گانه ( تعامل دولت، دانشگاه و صنعت) و مدیریت منابع انسانی و بِرندسازی ، از جمله استراتژی های اساسی و عوامل موفقیت غول های عرصه صنعت رسانه و فناوری اطلاعات در آسیا می باشد، سازمان هایی که در قالب شرکت های چند ملیتی فعالیت می کنند. بر اساس پیش بینی ها، آينده اقتصاد دنيا، تحت سلطه شركت هاي آسیای شرقی خواهد بود و بايستي مردم سرزمين هاي غربي، خود را براي درک هویت فرهنگی کشورهای آسیایی آماده نمایند و صاحبان شركت هاي غربي هم باید فرهنگ و استراتژی های تجاری شرکت های آسیایی را مطالعه كنند. تلاش های شركت هاي آسیایی در این راستا، چشمگیر بوده است؛ آنها برای تقویت ظرفیت های عملیاتی و ایجاد سهم بازار داخلی، به سرعت دانش و فناوری شرکت های خارجی را جذب کرده اند. علاوه بر این، حمايت گسترده دولت ها از شركت هاي آسيايي براي رشد جهاني، آنها را به وام گرفتن سنگين خارجي نیز بي نياز كرده است. از جمله کشورهایی که توانسته اند در اقتصاد جهان، حرفی برای گفتن داشته باشند، چین و هند هستند. این مقاله، به بررسی پنج هُلدینگ رسانه ای آسیایی؛ «علی بابا، هوآوی، لنوو، تنسنت و اینفوسیس» و راهبردهاي آنها برای آماده سازی جهت حضور موفق در بازارهاي داخلي و رقابت با شركت-هاي خارجي و راهيابي به بازارهاي غرب پرداخته است. }, keywords_fa = {كليد واژه¬ها: استراتژي، شركت ¬¬¬هاي آسيايي، مدل مارپيچ سه¬گانه، كارآفريني}, URL = {rimag.ir/fa/Article/31989}, eprint = {rimag.ir/fa/Article/Download/31989},