شناسایی و توسعه مولفه¬های مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکتهای منتخب بیمه
محورهای موضوعی :
محمد سجاد رشیدپور
1
,
علیرضا پیرحیاتی
2
*
,
جواد نیک نفس
3
,
محمد ایدی
4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد همدان ، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
2 - - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ، همدان، ایران (نویسنده مسئول).
3 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد همدان ، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
4 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد ایلام ، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایران
کلید واژه: کلمات کلیدی : تبلیغات , جاذبه ترس, زیان هراسی , بازاریابی , شرکت های منتخب بیمه,
چکیده مقاله :
امروزه هر شرکتی بایستی تولیدات خود را به نحوی تبلیغ نماید تا به مشتریان در مورد این محصولات اطلاعاتی ارائه نماید و فروش خود را افزایش دهد، ارزش بازار در صنعت نام و شهرت به دست آورد. تکنیک های تبلیغاتی خلاق، ابزار ارتباطی هستند که یک شرکت یا کسب و کارهای دیگر برای جلب توجه، درگیر کردن اذهان، ایجاد احساسات و تغییر درک عمومی به کار می گیرد. با توسعه و بررسی بیشتر، استراتژی زیان هراسی مشخص می شود: از متغیرهای اصلی تاثیرگذار در بهره گیری از این استراتژی بازار هدف، نیازها و کمبودهای ایشان و همچنین فرهنگ مشتری را می توان نام برد.هدف از انجام این پژوهش، ارائه مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکت های منتخب بیمه کشور می باشد روش پژوهش، توصیفی ، استنباطی است. جامعه آماری این پژوهش شرکت های منتخب بیمه کشور می باشد. از نوع پژوهش های کیفی می باشد که از تلفیق دو روش داده بنیاد و مدلسازی تفسیری- ساختاری استفاده خواهد شد. جامعه آماری پژوهش شامل استادهای دانشگاه ، فعالان حوزه بازاریابی، صاحب نظران ، نخبگان ، مدیران و کارکنان شرکت های بیمه می باشد. برای نموننه گیری از روش نمونهگيري گلوله برفي استفاده شده است .ابزار گردآوری داده ها تحقیقات کتابخانه ای و مصاحبه میباشد. در این پژوهش ارائه مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکت های منتخب بیمه کشور مورد بررسی قرار گرفت و مدل نهایی استخراج گردید.
Mohammad Sajad Rashidpour Alireza Pirhayati Javad Niknafs Mohammad Aidi Abstract Today, every company must advertise its products in a way to provide customers with information about these products and increase its sales, gain market value in the name and reputation industry. Creative advertising techniques are communication tools that a company or other business uses to attract attention, engage minds, create emotions, and change public perception. With further development and investigation, the strategy of loss aversion is identified: the main variables influencing the use of this target market strategy, their needs and deficiencies, as well as customer culture, can be mentioned. The research method is descriptive and inferential based on the attraction of fear in selected insurance companies of the country. The statistical population of this research is the selected insurance companies of the country. It is a type of qualitative research that will be used to combine the two methods of foundational data and interpretive-structural modeling. The statistical population of the research includes university professors, marketing activists, experts, elites, managers and employees of insurance companies. The snowball sampling method was used for sampling. The data collection tool is library research and interviews. In this research, the presentation of the advertising model based on the attraction of fear in selected insurance companies of the country was investigated and the final model was extracted.
- مطلبی کربکندی. م، محمدی. م، (1402) پنجمین کنفرانس بین المللی ایده های نوین در مدیریت، اقتصاد، حسابداری و بانکداری. نقش صنعت بیمه در تحقق شعار سال ، «مهار تورم، رشد تولید 13 (23) ،صص33-49
- اکبری. م، قبادی لموکی. تحفه. (1400). اثرسنجی جاذبه های تبلیغاتی احساسی و منطقی در نگرش نسبت به برند شرکت ( مورد مطالعه شرکت عالیس). مدیریت تبلیغات و فروش،(4)2، صص 50-68
- پل. ر، الدر. ل. (۱۳۹۹) چگونه سوگیری تبلیغات را در رسانهها تشخیص بدهیم، ترجمه مهدی خسروانی. تهران: فرهنگ نشر نو.
- آذر. ع، سوسنی. م. (۱۳۹۲). آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران، انتشارات سمت
- آقازاده. هاشم، بخشی زاده. ا. (۱۳۸۹). فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره های بیست و یکم بیست و دوم، صص123-143
- پراتکانیس. آ، ارنسون. ا. (۱۳۹۷). عصر تبلیغات، ترجمه کاووس سیدامامی و محمدصادق عباسی. تهران: سروش.
- جان سی. م، میشل اس. م.(1381) رفتار مصرفکننده، ترجمه عباس صالح اردستانی، تهران: نشر آثار، چ1.
- جاوئت. گارث؛ ادانل. و. (۱۳۹۶) تبلیغات و اقناع، ترجمه حسین افخمی. تهران: موسسهی همشهری
- حافظنیا. م (1397) کتاب مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. انتشارات سمت . چاپ 21
- حکیم آرا، م. (۱۳۹0) ، ارتباط متقاعدگرانه در تبلیغ تهران ، انتشارات سمت.
- خاکی، غ. (1391)روش تحقیق (با رویکرد پایاننامهنویسی). انتشارات فوژان . چاپ 1 . تهران ، ایران
- خاکی، غ. (1396) روش تحقیق گرانددی درمدیریت. انتشارات فوژان .چاپ 3 . تهران ،ایران
- خانزاده. ا، دیندار فرکوش. ف، علی شیری. ب. (1399) ارائه الگوی همگرایی رسانه ها در شیوۀ ارائۀ پیامهای تبلیغاتی با رویکرد جذب مخاطب بر مبنای نظریه پردازی (داده بنیاد) مجله : رسانه. شماره 121 علمی-ترویجی/ISC
- Ahmadinejad, B. (2019). The Impact of Customer Satisfaction on Word of Mouth Marketing (Case Study: Bamilo Online Store). 3, 40-52
- Aptekar, Eli abeth Brnal, Jerome. Oney. Dave ud Yocurr, James (2013) Using Fear. Humor, and Logic to Reach Mihtary Members: A Study of Defense Departmeny." Mouwcycle Salty PSAs.
- Basl, Michael Basil, Debra. Deshpande, Sameer and Anne M. Lavack (2013). Applying the Extended Parild Process Model to Workplace Safety Mesures Health Communicatioel. 2811). 29-39,
- Brennan, L. and Barney W. (2010). Fear, guilt and shanc appeals in social marketing Journal of Business Research, 62), 140-146)
- Chow, L.L., 2018. Six strategies to overcome consumer apathy in China.WARC1–7. Retrievedfrom
- Cockrill, A., & Parsonage, I. (2016). Shocking people into action: Does it still work? Journal of Advertising Research, 56(4), 401–413.
- Peres, R., Schreier, M., Schweidel, D. A., & Sorescu, A. (2023). Blockchain meets marketing: Opportunities, threats, and avenues for future research. International Journal of Research in Marketing, 40(1), 1-11.
- Rejeb, A., Keogh, J. G., & Treiblmaier, H. (2020). How Blockchain Technology Can Benefit Marketing: Six Pending Research Areas [Review]. Frontiers in Blockchain, 3.
- Ruiter, R. A., Kessels, L. T., Peters, G. J. Y., & Kok, G. (2014). Sixty years of fear appeal research: Current state of the evidence. International Journal of Psychology, 49(2), 63-70
- Sahafzadeh, A., & Haghighi, M. (2023). D1) Designing a Model for Empowering Iranian Brands with an Emphasis on the Open Innovation Approach in the Home Appliances Industry. New Marketing Research Journal, 12(4), 91-112