تبیین استراتژی برنامه درسی در راستای پرورش منابع انسانی کارآفرین
محورهای موضوعی :عبدالعلي کشتهگر 1 , عليرضا تشکريان جهرمي 2 *
1 - ت
2 - ت
کلید واژه:
چکیده مقاله :
اين پژوهش با هدف تبيين استراتژي برنامه درسي در راستاي پرورش منابع انساني کارآفرين در مؤسسات آموزش عالي زاهدان از ديدگاه متخصصان کارآفريني ميباشد. روش اين پژوهش زمينهيابي است. نتيجه کلي اين پژوهش نشان ميدهد که از نظر متخصصان کارآفريني لازم است اهداف آموزشي در جهت پرورش يادگيرنده متکي به خود و ريسکپذير، داراي تفکر انتقادي و همچنين پرورشدهنده مهارتهاي ارتباطي، آيندهپژوهي، مديريت و رهبري، تغييرپذيري و شکوفاکننده خلاقيت فراگير باشد که همانا جوهره کارآفريني و خلاقيت است و در سازماندهي محتواي آموزشي از رويکرد ميان رشتهاي و فرارشتهاي به ترتيب بعنوان رويکرد محوري و مکمل استفاده گردد. بر اين اساس ميتوان گفت، مراکز آموزش عالي محور توسعه و تحول در جامعه و همچنين کانون اصلي تربيت نيروي انساني متخصص و آموزش ديده است که تربيت نيروي انساني، طرح اصلي و بنيان افکن چهارچوب اساسي برنامه ريزي رشد و پيشرفت جامعه محسوب ميشود و با توجه ويژه و اصولي به عناصر برنامه درسي مراکز آموزش عالي، ميتوان يادگيرنده کارآمد و کارآفرين پرورش داد تا در نهايت، بسياري از معضلات اجتماعي حل شود.